Консультація для батьків
«Безпека дитини в довкіллі»
Б Е З П Е К А В А Ш О Ї Д И Т И Н И
Формування у кожного
вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної
безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на
вулиці, у дитячому садку тощо, збереження та зміцнення здоров»я, формування
здорового способу життя дошкільнят – одне з найактуальніших завдань роботи
педагогічного колективу дошкільного навчального закладу
Формування відповідального
ставлення до власної безпеки має відбуватися на всіх етапах життя людини, а
розпочинати його варто з раннього дитинства. Дорослі (педагоги,
батьки) основну свою місію здебільшого вбачають у тому, щоб захищати та
оберігати дитину, але дуже важливо – підготувати її саму до реального
життя, насиченого різними подіями, зустрічами, ситуаціями, подекуди
небезпечними. Тобто навчити дитину безпечно поводитись самостійно у довкіллі
(предметному, природному, соціальному).
Дошкільний вік характеризується
зростанням рухової активності, фізичних можливостей дитини, підвищенням
допитливості, прагненням до самостійності. За відсутності життєвого досвіду це
нерідко може призводити до виникнення травмонебезпечних ситуацій. У Законі
України «Про дошкільну освіту» продекларовано: дитина має право на
безпечні та нешкідливі для здоров»я умови утримання. Тож захистити дитину від
можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям - одне з провідних
державних завдань, визначених у головному документі дошкільної освіти - Базовому
компоненті.
Тож охорона та зміцнення
здоров»я, безпека дітей є головною стратегією, пріоритетом у роботі дошкільного
закладу. Тільки завдяки спільним зусиллям педагогів, психологів, медиків, батьків
у справі охорони життя і збереження здоров»я дошкільнят можна не тільки
захистити їх від небезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки,
підгодувати до подальшого шкільного, більш самостійного життя.
ПАМ'ЯТКИ ІЗ ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ
ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Профілактики травматизму
серед дітей дошкільного віку
І. Електробезпека
1. Не залишати дітей з увімкненими електроприладами
(праска, телевізор,
настільна лампа,
електрообігрівач, магнітофон, комп'ютер тощо).
2.Не дозволяти дітям вмикати та
вимикати електроприлади.
3. На розетки поставити заглушки.
4. Не вмикати в одну розетку більше ніж два
електроприлади.
5. Не прикрашати новорічну ялинку одночасно
електрогірляндами і «дощиком» із фольги: це може призвести до
короткого замикання і пожежі.
ІІ. Безпека користування газовими
приладами
1. Не залишати дітей наодинці з
увімкненими газовими приладами.
2. Не
дозволяти дітям торкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.
3. Не обігрівати приміщення за
допомогою газової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш
чутливими до отрути є діти.
III.Пожежна безпека
1.Джерела вогню (сірники, запальнички та ін.) потрібно зберігати у недоступному
для дітей місці.
2. Легкозаймисті речовини (спирт; рідини, що містять
спирт; лаки; фарби; розчинники; бензин; олію та ін.) потрібно зберігати в
недоступному для дітей місці.
3. Під
час відпочинку на природі не потрібно розпалювати і дозволяти це робити дітям.
4. Не дозволяти дітям користуватись
відкритим вогнем.
5. За потреби спалювання сміття
робити за відсутності дітей.
6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.
Немає коментарів:
Дописати коментар